Kérdések és válaszok
0001.01.01
Hogyan rendelhetem meg az Otthon+ÚtonSzerviz szolgáltatást?
Online megrendelés: Otthon+ÚtonSzerviz szolgáltatás online megrendelése az onlione megrendelés menüpontban.
Személyes megrendelés: Az ügyfélszolgálati irodákban a csatlakozási nyilatkozat kitöltésével és aláírásával van lehetőség csatlakozni a biztosítottak köréhez, és igénybe venni a szolgáltatás nyújtotta előnyöket.
Csatlakozási szándék írásban, telefonon és az interneten keresztül: Telefonon a 06 1/20/30/70 474 9999 telefonszámon, írásban a Budapest 1963 levélcímen vagy az otthonszerviz@fogaz.hu e-mail címen is jelezheti felénk csatlakozási szándékát. Kérésére az igény beérkezését követően postai úton küldünk részletes tájékoztatást és csatlakozási nyilatkozatot.
Mikor lép életbe az Otthon+ÚtonSzerviz szolgáltatásom?
Online megrendelés esetén a kockázatviselés kezdete a csatlakozási dátumot követő 14. nap utáni hónap elseje, feltéve, hogy a vonatkozó díjat a FŐGÁZ-on keresztül megfizeti a Biztosítónak.
Példa:
- Ha Ön augusztus 7-én elküldi az online megrendelést és határidőre befizeti a kapott számlát, akkor szeptember 1-jétől él a szolgáltatása.
- Ha Ön ügyfélszolgálati irodában igényli a szolgáltatást, akkor a kockázatviselés kezdő időpontja a csatlakozást követő hónap elseje.
Példa:
- Ha Ön személyes ügyfélszolgálatunkon augusztus 7-én jelenti be csatlakozási szándékát, akkor szeptember 1-jétől él a szolgáltatása.
- Ha kérésére postán küldtünk részletes tájékoztatást és csatlakozási nyilatkozatot, a szolgáltatás életbelépéséhez a csatlakozási nyilatkozat egy, az előfizető által aláírt példányának visszaküldése szükséges. A szolgáltatás életbelépésének kezdete a csatlakozási nyilatkozat visszaérkezését követő hónap elseje.
Példa:
- Ha az aláírt csatlakozási nyilatkozat augusztus 7-én érkezik be ügyfélszolgálatunkra, akkor szeptember 1-jétől él a szolgáltatása.
Mit fedez a 30.000 Ft?
A 30.000 Ft-os költségátvállalás egy-egy háztartási vészhelyzet esetén értendő, nincs felső korlát, hogy a szerződés ideje alatt maximálisan hányszor vehető igénybe. A szakemberek árai területi elhelyezkedéstől függően természetesen eltérhetnek, de a 30.000 Ft a háztartási vészhelyzeti káresetek több mint 80%-át teljes egészében fedezi!
Példa:
Egy kisebb lakásban csőtörés történik, ami miatt ázik a lakás, sőt, az alsó szomszéd is. Ha van Otthon+ÚtonSzerviz szolgáltatása és bejelenti az eseményt az Otthon+ÚtonSzerviz telefonszámán, kollégáink azonnal értesítik a megfelelő szakembert, aki a lehető legrövidebb időn belül megérkezik Önhöz, és elhárítja a hibát.
- a kiszállási díj: 3000 Ft,
- a vészhelyzet elhárítása 2 órát vesz igénybe, a szakember óradíja 4500 Ft, ez tehát összesen 9000 Ft,
- az anyagköltség (új cső, egyéb szerelvényanyagok) 11.000 Ft-ba kerül,
- a vészelhárítás költsége mindösszesen 23.000 Ft, Önnek tehát nem kell plusz díjat fizetnie, mivel ez a 30.000 Ft-os értékhatáron belül van, amit a biztosító teljes mértékben megtérít.
A feltüntetett árak csupán tájékoztatójellegűek.
Mi történik akkor, ha háztartási vészhelyzet esetén magasabb a javítás költsége,
mint 30.000 Ft?
Ebben az esetben a végösszegből le kell vonni a 30.000 Ft-ot, és a különbséget Önnek kell kifizetnie a szakembernek számla ellenében. Ha rendelkezik lakásbiztosítással, ezt a számlát az esetleges további kárrendezésnél fel tudja használni.
Példa:
Ha a csőtörés egy családi házban történik, ahol egy nagyobb szakasz csövet kell pótolni, emiatt jóval több szerelvényanyag szükséges, és a munka is tovább tart.
- a kiszállási díj: 3000 Ft,
- a vészhelyzet elhárítása itt 3 órát vesz igénybe, a szakember óradíja 4500 Ft, ez tehát összesen 13.500 Ft,
- az anyagköltség (új cső, egyéb szerelvényanyagok) ezúttal 15.000 Ft-ba kerül
- a vészelhárítás összköltsége így 31.500 Ft,
- a 30.000 Ft feletti szerelési díjról ‒ példánkban 1500 Ft, melyet Önnek kell megfizetnie a szakembernek ‒ a szerelő köteles számlát kiállítani.
A feltüntetett árak csupán tájékoztatójellegűek.
A baj utáni károk helyreállítására is igénybe vehető a 30.000 Ft?
Az OtthonSzerviz szolgáltatás kizárólag a vészelhárítás költségeit vállalja 30.000 Ft erejéig (a vészhelyzetet megelőző állapot helyreállításához szükséges, az eredetivel megegyező fajtájú, kategóriájú szerelvények, továbbá anyagok és a munkadíj költségeit).
Ha egy ismerős szerelő javítja ki a hibát, arra is vonatkozik a 30.000 Ft-os költségátvállalás?
Kizárólag abban az esetben, ha a Europ Assitance-szal szerződésben álló szakemberről, illetve cégről van szó, és a telefonos ügyfélszolgálatunk őt közvetíti ki a háztartási vészhelyzet esetén.
Mi az a vészhelyzet, mi a vészelhárítás?
Otthona vonatkozásában a biztosított épület gépészeti, műszaki berendezéseinek meghibásodása, vagy egy váratlan külső mechanikai behatás következményeként jelentkező olyan helyzet, körülmény, mely sürgős beavatkozást kíván a további károk és a balesetveszély megelőzése érdekében.
Gépjármű esetében a közlekedési baleset, valamint bármely hirtelen, előre nem látott hiba, amennyiben az a jármű azonnali menetképtelenségét eredményezi, vagy a közlekedés biztonságát veszélyezteti, illetve lehetetlenné teszi a gépjármű bezárását (ablakemelő, zár).
Példák vészhelyzetre:
- csőtörés következtében ázik a lakás,
- eldugul a mosogató, vagy a wc csésze,
- elektromos zárlat következtében szikrázik a vezeték,
- közlekedés során váratlan defekt,
- a gépjármű ütközést követően felborul,
- az autó ablakemelője vagy ajtózára meghibásodik.
Amennyiben Ön gázszivárgást észlel, az élet és vagyonbiztonság érdekében köteles azt azonnal a területileg illetékes földgázelosztónak bejelenteni, amely a nap 24 órájában fogadja a hívásokat.
Már van lakásbiztosításom, és/vagy gépjármű-biztosításom. Érdemes igénybe vennem az Otthon+ÚtonSzerviz szolgáltatást?
Feltétlenül. Ez a kiegészítő asszisztencia biztosítás kifejezetten vészelhárításokra terjed ki, túlmutatva az általános biztosítási szolgáltatásokon.
Például:
- azonnali és professzionális szakmai segítségnyújtás csőtörés esetén
- csereautó biztosítása a baleset napján be nem fejeződő gépjárműjavítás esetén
- gyors és pontos egészségügyi információszolgáltatás és tanácsadás telefonon keresztül
Mit jelent pontosan a Teledoktor szolgáltatás?
Családban felmerülő orvosi kérdésekben adunk tanácsot telefonon keresztül. Ha gyermekekkel, idősekkel, felnőttekkel kapcsolatos kérdése van, gyakorló szakorvosaink a nap 24 órájában segítenek Önnek.
Tapasztalt orvosok segítenek:
- orvosi szakkifejezések magyarázatában,
- kórházi zárójelentések értelmezésében,
- laboreredmények és ezekből eredő összefüggésekkel kapcsolatos kérdésekben,
- betegségek kórképének értelmezésében,
- gyógyszerek hatásainak ismertetésében.
Tájékoztatást adnak:
- ügyeleti rendről,
- a nyitva tartó fogászati rendelőkről,
- ügyeletes gyógyszertárakról.