Kérdések és válaszok

0001.01.01

Hogyan rendelhetem meg az Otthon+ÚtonSzerviz szolgáltatást?

Online megrendelés: Otthon+ÚtonSzerviz szolgáltatás online megrendelése az onlione megrendelés menüpontban.

Személyes megrendelés: Az ügyfélszolgálati irodákban a csatlakozási nyilatkozat kitöltésével és aláírásával van lehetőség csatlakozni a biztosítottak köréhez, és igénybe venni a szolgáltatás nyújtotta előnyöket.

Csatlakozási szándék írásban, telefonon és az interneten keresztül: Telefonon a 06 40 474-474 telefonszámon, írásban a Budapest 1963 levélcímen vagy az otthonszerviz@fogaz.hu e-mail címen is jelezheti felénk csatlakozási szándékát. Kérésére az igény beérkezését követően postai úton küldünk részletes tájékoztatást és csatlakozási nyilatkozatot.

Mikor lép életbe az Otthon+ÚtonSzerviz szolgáltatásom?

Online megrendelés esetén a kockázatviselés kezdete a csatlakozási dátumot követő 14. nap utáni hónap elseje, feltéve, hogy a vonatkozó díjat a FŐGÁZ-on keresztül megfizeti a Biztosítónak.

Példa:
  • Ha Ön augusztus 7-én elküldi az online megrendelést és határidőre befizeti a kapott számlát, akkor szeptember 1-jétől él a szolgáltatása.
  • Ha Ön ügyfélszolgálati irodában igényli a szolgáltatást, akkor a kockázatviselés kezdő időpontja a csatlakozást követő hónap elseje.
Példa:
  • Ha Ön személyes ügyfélszolgálatunkon augusztus 7-én jelenti be csatlakozási szándékát, akkor szeptember 1-jétől él a szolgáltatása.
  • Ha kérésére postán küldtünk részletes tájékoztatást és csatlakozási nyilatkozatot, a szolgáltatás életbelépéséhez a csatlakozási nyilatkozat egy, az előfizető által aláírt példányának visszaküldése szükséges. A szolgáltatás életbelépésének kezdete a csatlakozási nyilatkozat visszaérkezését követő hónap elseje.
Példa:
  • Ha az aláírt csatlakozási nyilatkozat augusztus 7-én érkezik be ügyfélszolgálatunkra, akkor szeptember 1-jétől él a szolgáltatása.

Mit fedez a 30.000 Ft?

A 30.000 Ft-os költségátvállalás egy-egy háztartási vészhelyzet esetén értendő, nincs felső korlát, hogy a szerződés ideje alatt maximálisan hányszor vehető igénybe. A szakemberek árai területi elhelyezkedéstől függően természetesen eltérhetnek, de a 30.000 Ft a háztartási vészhelyzeti káresetek több mint 80%-át teljes egészében fedezi!

Példa:
Egy kisebb lakásban csőtörés történik, ami miatt ázik a lakás, sőt, az alsó szomszéd is. Ha van Otthon+ÚtonSzerviz szolgáltatása és bejelenti az eseményt az Otthon+ÚtonSzerviz telefonszámán, kollégáink azonnal értesítik a megfelelő szakembert, aki a lehető legrövidebb időn belül megérkezik Önhöz, és elhárítja a hibát.

  • a kiszállási díj: 3000 Ft,
  • a vészhelyzet elhárítása 2 órát vesz igénybe, a szakember óradíja 4500 Ft, ez tehát összesen 9000 Ft,
  • az anyagköltség (új cső, egyéb szerelvényanyagok) 11.000 Ft-ba kerül,
  • a vészelhárítás költsége mindösszesen 23.000 Ft, Önnek tehát nem kell plusz díjat fizetnie, mivel ez a 30.000 Ft-os értékhatáron belül van, amit a biztosító teljes mértékben megtérít.

A feltüntetett árak csupán tájékoztatójellegűek.

Mi történik akkor, ha háztartási vészhelyzet esetén magasabb a javítás költsége,
mint 30.000 Ft?

Ebben az esetben a végösszegből le kell vonni a 30.000 Ft-ot, és a különbséget Önnek kell kifizetnie a szakembernek számla ellenében. Ha rendelkezik lakásbiztosítással, ezt a számlát az esetleges további kárrendezésnél fel tudja használni.

Példa:
Ha a csőtörés egy családi házban történik, ahol egy nagyobb szakasz csövet kell pótolni, emiatt jóval több szerelvényanyag szükséges, és a munka is tovább tart.

  • a kiszállási díj: 3000 Ft,
  • a vészhelyzet elhárítása itt 3 órát vesz igénybe, a szakember óradíja 4500 Ft, ez tehát összesen 13.500 Ft,
  • az anyagköltség (új cső, egyéb szerelvényanyagok) ezúttal 15.000 Ft-ba kerül
  • a vészelhárítás összköltsége így 31.500 Ft,
  • a 30.000 Ft feletti szerelési díjról ‒ példánkban 1500 Ft, melyet Önnek kell megfizetnie a szakembernek ‒ a szerelő köteles számlát kiállítani.

A feltüntetett árak csupán tájékoztatójellegűek.

 

A baj utáni károk helyreállítására is igénybe vehető a 30.000 Ft?

Az OtthonSzerviz szolgáltatás kizárólag a vészelhárítás költségeit vállalja 30.000 Ft erejéig (a vészhelyzetet megelőző állapot helyreállításához szükséges, az eredetivel megegyező fajtájú, kategóriájú szerelvények, továbbá anyagok és a munkadíj költségeit).

Ha egy ismerős szerelő javítja ki a hibát, arra is vonatkozik a 30.000 Ft-os költségátvállalás?

Kizárólag abban az esetben, ha a Europ Assitance-szal szerződésben álló szakemberről, illetve cégről van szó, és a telefonos ügyfélszolgálatunk őt közvetíti ki a háztartási vészhelyzet esetén. 

Mi az a vészhelyzet, mi a vészelhárítás?

Otthona vonatkozásában a biztosított épület gépészeti, műszaki berendezéseinek meghibásodása, vagy egy váratlan külső mechanikai behatás következményeként jelentkező olyan helyzet, körülmény, mely sürgős beavatkozást kíván a további károk és a balesetveszély megelőzése érdekében.
Gépjármű esetében a közlekedési baleset, valamint bármely hirtelen, előre nem látott hiba, amennyiben az a jármű azonnali menetképtelenségét eredményezi, vagy a közlekedés biztonságát veszélyezteti, illetve lehetetlenné teszi a gépjármű bezárását (ablakemelő, zár).

Példák vészhelyzetre:
  • csőtörés következtében ázik a lakás,
  • eldugul a mosogató, vagy a wc csésze,
  • elektromos zárlat következtében szikrázik a vezeték,
  • közlekedés során váratlan defekt,
  • a gépjármű ütközést követően felborul,
  • az autó ablakemelője vagy ajtózára meghibásodik.

Amennyiben Ön gázszivárgást észlel, az élet és vagyonbiztonság érdekében köteles azt azonnal a területileg illetékes földgázelosztónak bejelenteni, amely a nap 24 órájában fogadja a hívásokat.  

Már van lakásbiztosításom, és/vagy gépjármű-biztosításom. Érdemes igénybe vennem az Otthon+ÚtonSzerviz szolgáltatást?

Feltétlenül. Ez a kiegészítő asszisztencia biztosítás kifejezetten vészelhárításokra terjed ki, túlmutatva az általános biztosítási szolgáltatásokon.

Például:
  • azonnali és professzionális szakmai segítségnyújtás csőtörés esetén
  • csereautó biztosítása a baleset napján be nem fejeződő gépjárműjavítás esetén
  • gyors és pontos egészségügyi információszolgáltatás és tanácsadás telefonon keresztül  

Mit jelent pontosan a Teledoktor szolgáltatás?

Családban felmerülő orvosi kérdésekben adunk tanácsot telefonon keresztül. Ha gyermekekkel, idősekkel, felnőttekkel kapcsolatos kérdése van, gyakorló szakorvosaink a nap 24 órájában segítenek Önnek.

Tapasztalt orvosok segítenek:
  • orvosi szakkifejezések magyarázatában,
  • kórházi zárójelentések értelmezésében,
  • laboreredmények és ezekből eredő összefüggésekkel kapcsolatos kérdésekben,
  • betegségek kórképének értelmezésében,
  • gyógyszerek hatásainak ismertetésében.

Tájékoztatást adnak:

  • ügyeleti rendről,
  • a nyitva tartó fogászati rendelőkről,
  • ügyeletes gyógyszertárakról.