Kérdések és válaszok

0001.01.01

Hogyan rendelhetem meg az OtthonSzerviz szolgáltatást?

Online megrendelés: OtthonSzerviz szolgáltatás online megrendelése az online megrendelés menüpontban.

Személyes megrendelés: Az ügyfélszolgálati irodákban a csatlakozási nyilatkozat kitöltésével és aláírásával van lehetőség csatlakozni a biztosítottak köréhez, és igénybe venni a szolgáltatás nyújtotta előnyöket.

Csatlakozási szándék írásban, telefonon és az interneten keresztül: Telefonon a 06 40 474-474 telefonszámon, írásban a Budapest 1963 levélcímen vagy az otthonszerviz@fogaz.hu e-mail címen is jelezheti felénk csatlakozási szándékát. Kérésére az igény beérkezését követően postai úton küldünk részletes tájékoztatást és csatlakozási nyilatkozatot.

Mikor lép életbe az Otthon+ÚtonSzerviz szolgáltatásom?

Online megrendelés esetén a kockázatviselés kezdete a csatlakozási dátumot követő 14. nap utáni hónap elseje, feltéve, hogy a vonatkozó díjat a FŐGÁZ-on keresztül megfizeti a Biztosítónak.

Példa:
  • Ha Ön augusztus 7-én elküldi az online megrendelést és határidőre befizeti a kapott számlát, akkor szeptember 1-jétől él a szolgáltatása.
  • Ha Ön ügyfélszolgálati irodában igényli a szolgáltatást, akkor a kockázatviselés kezdő időpontja a csatlakozást követő hónap elseje.
Példa:
  • Ha Ön személyes ügyfélszolgálatunkon augusztus 7-én jelenti be csatlakozási szándékát, akkor szeptember 1-jétől él a szolgáltatása.
  • Ha kérésére postán küldtünk részletes tájékoztatást és csatlakozási nyilatkozatot, a szolgáltatás életbelépéséhez a csatlakozási nyilatkozat egy, az előfizető által aláírt példányának visszaküldése szükséges. A szolgáltatás életbelépésének kezdete a csatlakozási nyilatkozat visszaérkezését követő hónap elseje.
Példa:
  • Ha az aláírt csatlakozási nyilatkozat augusztus 7-én érkezik be ügyfélszolgálatunkra, akkor szeptember 1-jétől él a szolgáltatása.

Fizethetem havonta az OtthonSzerviz szolgáltatás díját?

Nem, a szolgáltatás díja egy összegben fizetendő. A belépést követően postázzuk Önnek az éves 6.620 Ft-os díjról kiállított számlát és a befizetéshez szükséges csekket.

Mit fedez a 30.000 Ft?

A 30.000 Ft-os költségátvállalás eseményenként értendő, nincs arra vonatkozó szabály, hogy egy évben maximálisan hányszor vehető igénybe.
Az árak területi elhelyezkedéstől függően természetesen eltérhetnek.
Az Ön megnyugtatására elmondjuk, hogy a 30.000 Ft a vészhelyzeti káresetek több, mint 80%-át fedezi!

Nézzünk erre egy példát:

Egy kisebb lakásban csőtörés történik, ami miatt ázik a lakás, sőt, az alsó szomszéd is.
Amennyiben van OtthonSzerviz szolgáltatása és bejelenti az eseményt akkor kollégáink azonnal értesítik a megfelelő szakembert, aki a lehető legrövidebb időn belül megérkezik Önhöz, és elhárítja a hibát.

  • a kiszállási díj: 3.000 Ft,
  • a vészhelyzet elhárítása 2 órát vesz igénybe, a szakember óradíja 4.500 Ft, ez tehát összesen 9.000 Ft,
  • az anyagköltség (új cső, egyéb szerelvényanyagok) 11.000 Ft-ba kerül,
  • a vészelhárítás költsége mindösszesen 23.000 Ft, Önnek tehát nem kell plusz díjat fizetnie, mivel ez a 30.000 Ft-os értékhatáron belül van, amit a biztosító teljes mértékben megtérít.

A feltüntetett árak csupán tájékoztató jellegűek.

Mi történik akkor, ha magasabb a javítás költsége, mint 30.000 Ft?

Ebben az esetben a végösszegből le kell vonni a 30.000 Ft-ot, és a különbséget Önnek kell kifizetnie a szakembernek számla ellenében. Amennyiben rendelkezik lakásbiztosítással, úgy ezt a számlát az esetleges további kárrendezésnél fel tudja használni.

Például:

Ha a csőtörés egy családi házban történik, ahol egy nagyobb szakasz csövet kell pótolni, emiatt jóval több szerelvényanyag szükséges, és a munka is tovább tart.

  • a kiszállási díj: 3.000 Ft,
  • a vészhelyzet elhárítása itt 3 órát vesz igénybe, a szakember óradíja 4.500 Ft, ez tehát összesen 13.500 Ft,
  • az anyagköltség (új cső, egyéb szerelvényanyagok) ezúttal 15.000 Ft-ba kerül,
  • a vészelhárítás összköltsége így 31.500 Ft,
  • a 30.000 Ft feletti szerelési díjról - példánkban 1.500 Ft, melyet Önnek kell megfizetnie a szakembernek - a szerelő köteles számlát kiállítani.

A feltüntetett árak csupán tájékoztató jellegűek.

A baj utáni károk helyreállítására is igénybe vehető a 30.000 Ft?

Az OtthonSzerviz szolgáltatás a vészelhárítási költségek körében kizárólag a vészhelyzetet megelőző állapot helyreállításához szükséges, az eredetivel megegyező fajtájú, kategóriájú szerelvények, továbbá anyagok költségét vállalja 30.000 Ft erejéig. A baj utáni károk helyreállítására (pl. csőtörés után a fal festése) tehát ez az összeg nem használható fel

Ha egy ismerős szerelő javítja ki a hibát, arra is vonatkozik a 30.000 Ft-os költségátvállalás?

Kizárólag abban az esetben, amennyiben a Europ Assitance-szal szerződésben álló szakemberről, illetve cégről van szó, és a telefonos ügyfélszolgálatunk őt közvetíti ki probléma esetén.

Mi az a vészhelyzet, mi a vészelhárítás?

A biztosított épületgépészeti, műszaki berendezéseinek meghibásodása, vagy egy váratlan külső mechanikai behatás következményeként jelentkező olyan helyzet, körülmény, mely sürgős beavatkozást kíván a további károk és a balesetveszély megelőzése érdekében.

Példák vészhelyzetre:

  • csőtörés következtében ázik a lakás
  • eldugul a mosogató, vagy a wc csésze
  • elektromos zárlat következtében szikrázik a vezeték

Amennyiben Ön gázszivárgást észlel, az élet és vagyonbiztonság érdekében köteles azt azonnal a területileg illetékes földgázelosztónak bejelenteni, amely a nap 24 órájában fogadja a hívásokat.

Már van lakásbiztosításom, akkor is érdemes igénybe vennem az OtthonSzerviz szolgáltatást?

Az OtthonSzerviz szolgáltatás vészelhárítási szolgáltatásokra terjed ki és nem helyettesíti a lakásbiztosítási szolgáltatásokat, sokkal inkább lakásbiztosítást kiegészítő szolgáltatáscsomagot, egyfajta asszisztenciát tartalmaz, amely nem feltétlenül érhető el a lakásbiztosításon belül.

Például:

  • azonnali és professzionális segítségnyújtás
  • megbízható szakember közvetítés

Feltétlenül. Ez a kiegészítő asszisztencia biztosítás kifejezetten vészelhárításokra terjed ki, túlmutatva az általános biztosítási szolgáltatásokon.

Például:

  • azonnali és professzionális szakmai segítségnyújtás például csőtörés esetén
  • gyors és pontos egészségügyi információszolgáltatás és tanácsadás telefonon keresztül
  • megbízható szakember közvetítés

Mit jelent pontosan a Teledoktor szolgáltatás?

Családban felmerülő orvosi kérdésekben adunk tanácsot telefonon keresztül.
Ha gyermekekkel, idősekkel, felnőttekkel kapcsolatos kérdése van, gyakorló szakorvosaink a nap 24 órájában segítenek Önnek.

Tapasztalt orvosaink segítenek:

  • orvosi szakkifejezések magyarázatában
  • kórházi zárójelentések értelmezésében
  • laboreredmények és ezekből eredő összefüggésekkel kapcsolatos kérdésekben
  • betegségek kórképének értelmezésében
  • gyógyszerek hatásainak ismertetésében

Tájékoztatást adunk a nyitva tartó:

  • ügyeleti rendről
  • fogászati rendelőkről
  • ügyeletes gyógyszertárakról